|
Selko-e
|
Verkkotoimittajakurssilla 2010 käytetyt palvelut ja ohjelmat |
|
|
Yhteystiedot Toiminta Kurssit ja koulutus Oppaat ja ohjeet Linkit Keskustelu Selko-e-projekti Pinninkatu 51 33100 TAMPERE selko-e@selko-e.fi |
Verkkotoimittajakurssilla käytetään pääsääntöisesti ilmaisia palveluita ja vapaassa levityksessä olevia ohjelmia.
Ainoa maksullinen ohjelma on Microsoft Windows.
Tavoitteena on että ohjelmat ja työkalut olisivat kurssin jälkeenkin kurssilaisten saavutettavissa. Sähköposti Ilmainen Suomi24 sähköposti löytyy täältä. Kotisivutila Selko-e:n omilla sivuilla. Osoitteiden alkuosa on www.selko-e.com/ ja tunnus muotoa etunimi ja sukunimen ensimmäinen kirjain. Selain Mozilla Firefox 3.6, suomenkielinen ohjelma. Firefoxin suomenkieliset kotisivut löytyvät täältä. Ohjelman version 3.6.10 saat täältä. Kotisivueditori eli kotisivujen teko-ohjelma NVU 1.0, suomenkielinen ohjelma. NVU:n suomenkieliset kotisivut löydät täältä. Itse ohjelman voit ladata tästä. Suomenkielen laajennuksen voit ladata tästä. Kuvankäsittelyohjelma IrFanview 3.97, suomenkielinen ohjelma. Ohjelman englanninkieliset kotisivut ovat täällä. Irfanview 3.97 -ohjelman voit kopioida tästä. Suomenkielen laajennuksen voit ladata tästä. FTP eli tiedonsiirto-ohjelma WS_FTP95LE, englanninkielinen ohjelma. WS_FTP95LE on jo hieman vanhentunut, mutta paljon käytetty tiedonsiirto-ohjelma. Voit imuroida ohjelman tästä ja tallentaa haluamaasi kansioon. Uudempia tiedonsiirto-ohjelmia löytyy esimerkiksi täältä. Tekstinkäsittelyohjelma Openoffice Writer, suomenkielinen ohjelma. OpenOfficen kotisivut löydät täältä, ja ohjelman uusin versio 3.2.1 on täällä. |
|