Selko-e
Verkkotoimittajakurssin 2010
ohjelma ja etätehtävät


Yhteystiedot

Toiminta

Kurssit ja koulutus

Oppaat ja
ohjeet


Linkit

Keskustelu

Selko-e-projekti
Pinninkatu 51
33100 TAMPERE

selko-e@selko-e.fi
Kurssi järjestetään neljässä osassa. Kurssijaksojen välillä kurssilaiset tekevät etätehtäviä. Etätehtävien aiheet ovat alla. Tarkemmat ohjeet etätehtävien tekemisestä saat kurssilla.

Jaksot ja ajat Aiheet ja sisällöt
Esitehtävä (Mieti mitä haluaisit laittaa kotisivullesi)

1. Jakso 2.-4.2.2010 Perusasioiden kertausta
Tiistai 2.2. Tietokoneen osat ja ohjelmat. Internet ja sähköposti.
Keskiviikko 3.2. Tiedon etsiminen ja tekstin kirjoittaminen. Keskustelupalsta.
Torstai 4.2. Kotisivujen sisältö, keskustelupalstan käyttö.
Etätehtävä 1 (haastattelu)

2. Jakso 13.-15.4.2010 Täydennystä
Tiistai 13.4. Etätehtävän korjailu ja julkaisu Internetissä. Kuvat ja niiden käsittely.
Keskiviikko 14.4. Kuvien käyttö verkossa. Vieraskirjat.
Torstai 15.4. Keskustelupalstat. Päivitetään kotisivuja
Etätehtävä 2 (juttu)
Etätehtävä 3
(kuvataan kuvia Internetiä varten)

3. Jakso 10.-12.8.2010 Verkossa julkaiseminen
Tiistai 10.8. Miten kirjoitan verkkoon. Oikeinkirjoitusta.
Keskiviikko 11.8. Valmiiden sivujen siirto.
Torstai 12.8. Hankitaan omat kotisivut.
Etätehtävä 4
(kerätään kaverien kirjoituksia julkaistavaksi)
Etätehtävä 5
(päivitetään omia kotisivuja itsenäisesti)

4. Jakso 5.-7.10.2010 Toimittajan työtä
Tiistai 5.10. Toimitetaan ja julkaistaan muiden tekemiä kirjoituksia.
Keskiviikko 6.10. Harjoitellaan sivujen päivittämistä.
Torstai 7.10. Vastuu omasta työstä. Tallennetaan tehdyt työt rompulle.