|
Selko-e
|
Verkkotoimittajakurssin 2010 ohjelma ja etätehtävät |
|
|
Yhteystiedot Toiminta Kurssit ja koulutus Oppaat ja ohjeet Linkit Keskustelu Selko-e-projekti Pinninkatu 51 33100 TAMPERE selko-e@selko-e.fi |
Kurssi järjestetään neljässä osassa.
Kurssijaksojen välillä kurssilaiset tekevät etätehtäviä.
Etätehtävien aiheet ovat alla.
Tarkemmat ohjeet etätehtävien tekemisestä saat kurssilla. | |
| Jaksot ja ajat | Aiheet ja sisällöt | |
| Esitehtävä (Mieti mitä haluaisit laittaa kotisivullesi)
|
||
| 1. Jakso 2.-4.2.2010 | Perusasioiden kertausta | |
| Tiistai 2.2. | Tietokoneen osat ja ohjelmat. Internet ja sähköposti. | |
| Keskiviikko 3.2. | Tiedon etsiminen ja tekstin kirjoittaminen. Keskustelupalsta. | |
| Torstai 4.2. | Kotisivujen sisältö, keskustelupalstan käyttö. | |
| Etätehtävä 1 (haastattelu) |
||
| 2. Jakso 13.-15.4.2010 | Täydennystä | |
| Tiistai 13.4. | Etätehtävän korjailu ja julkaisu Internetissä. Kuvat ja niiden käsittely. | |
| Keskiviikko 14.4. | Kuvien käyttö verkossa. Vieraskirjat. | |
| Torstai 15.4. | Keskustelupalstat. Päivitetään kotisivuja | |
| Etätehtävä 2 (juttu) Etätehtävä 3 (kuvataan kuvia Internetiä varten) |
||
| 3. Jakso 10.-12.8.2010 | Verkossa julkaiseminen | |
| Tiistai 10.8. | Miten kirjoitan verkkoon. Oikeinkirjoitusta. | |
| Keskiviikko 11.8. | Valmiiden sivujen siirto. | |
| Torstai 12.8. | Hankitaan omat kotisivut. | |
| Etätehtävä 4 (kerätään kaverien kirjoituksia julkaistavaksi) Etätehtävä 5 (päivitetään omia kotisivuja itsenäisesti) |
||
| 4. Jakso 5.-7.10.2010 | Toimittajan työtä | |
| Tiistai 5.10. | Toimitetaan ja julkaistaan muiden tekemiä kirjoituksia. | |
| Keskiviikko 6.10. | Harjoitellaan sivujen päivittämistä. | |
| Torstai 7.10. | Vastuu omasta työstä. Tallennetaan tehdyt työt rompulle. | |