Selko-e
Verkkotoimittajakurssilla 2009 käytetyt palvelut ja ohjelmat

Yhteystiedot

Toiminta

Kurssit ja koulutus

Oppaat ja
ohjeet


Linkit

Keskustelu

Selko-e-projekti
Pinninkatu 51
33100 TAMPERE

selko-e@selko-e.fi
Verkkotoimittajakurssilla käytetään pääsääntöisesti ilmaisia palveluita ja vapaassa levityksessä olevia ohjelmia. Ainoa maksullinen ohjelma on Microsoft Windows. Tavoitteena on että ohjelmat ja työkalut olisivat kurssin jälkeenkin kurssilaisten saavutettavissa.

Sähköposti
Ilmainen Suomi24 sähköposti löytyy täältä.
Myöskin ilmainen Gmail sähköposti on käytössä osalla kurssilaisilla.

Kotisivutila
Selko-e:n omilla sivuilla.

Selain
Mozilla Firefox 3, suomenkielinen ohjelma.
Firefoxin suomenkieliset kotisivut löytyvät täältä. Ohjelman version 3.6.3 saat täältä.
Asennusohjeet löydät täältä.

Kotisivueditori eli kotisivujen teko-ohjelma
NVU 1.0, suomenkielinen ohjelma.
NVU:n suomenkieliset käyttöohjeet löydät täältä.
Itse ohjelman voit ladata tästä.
Suomenkielen laajennuksen voit ladata tästä.

Kuvankäsittelyohjelma
IrFanview 3.97, suomenkielinen ohjelma.
Ohjelman englanninkieliset kotisivut ovat täällä.
Irfanview 3.97 -ohjelman voit kopioida tästä.
Suomenkielen laajennuksen voit ladata tästä.

FTP eli tiedonsiirto-ohjelma
WS_FTP95LE, englanninkielinen ohjelma.
WS_FTP95LE on jo hieman vanhentunut, mutta paljon käytetty tiedonsiirto-ohjelma. Voit imuroida ohjelman tästä ja tallentaa haluamaasi kansioon.
Uudempia tiedonsiirto-ohjelmia löytyy esimerkiksi täältä.

Tekstinkäsittelyohjelma
Openoffice Writer, suomenkielinen ohjelma. OpenOfficen kotisivut löydät täältä ja
ohjelman uusin versio 3.1.0 on täällä.