|
Selko-e
|
Peruskurssilla 2007 käytetyt palvelut ja ohjelmat |
|
|
Yhteystiedot Toiminta Kurssit ja koulutus Oppaat ja ohjeet Linkit Keskustelu Selko-e-projekti Pinninkatu 51 33100 TAMPERE selko-e@selko-e.fi Anna palautetta! |
Tietotekniikan peruskurssilla 2007 käytetyt palvelut ja ohjelmat Kurssilla käytetään pääsääntöisesti ilmaisia palveluita ja vapaassa levityksessä olevia ohjelmia. Tavoitteena on että ohjelmat-työkalut olisivat kurssin jälkeenkin kurssilaisten saavutettavissa. Käyttöjärjestelmä on maksullinen suomenkielinen Windows 2000. Sähköposti Ilmaisen Suomi24 sähköpostin löydät täältä. Muita ilmaisia sähköposteja ovat esimerkiksi Webinfo Jippii Luukku Kotisivutila Selko-e:n omilla sivuilla. Selain Mozilla 1.7.12, suomenkielinen ohjelma. Ohjelman suomenkieliset kotisivut löytyvät täältä. Ohjelman version 1.7.12 löydät täältä. Suomenkielen tuki Mozilla-ohjelmaan asentuu täältä, ja ohjeita asennukseen saat täältä. Kotisivueditori eli kotisivujen teko-ohjelma NVU 1.0, suomenkielinen ohjelma. NVU:n suomenkieliset kotisivut löydät täältä. Itse ohjelman voit ladata tästä. Suomenkielen laajennuksen voit ladata tästä. Kuvankäsittelyohjelma IrFanview 3.97, suomenkielinen ohjelma. Ohjelman englanninkieliset kotisivut ovat täällä. Irfanview 3.97 -ohjelman voit kopioida tästä. Ohjeita asentamiseen löytyy esimerkiksi Mikrobitti-lehden Internet-sivuilta. Suomenkielen laajennuksen voit myös ladata tästä. FTP eli tiedonsiirto-ohjelma WS_FTP95LE, englanninkielinen ohjelma. WS_FTP95LE on jo hieman vanhentunut, mutta paljon käytetty tiedonsiirto-ohjelma. Voit imuroida ohjelman tästä ja tallentaa haluamaasi kansioon. Uudempia FTP-ohjelmia löytyy esimerkiksi täältä. Tekstinkäsittelyohjelma OpenOffice Writer 2.3.0. OpenOfficen kotisivut löydät täältä, ja uusimman version 2.3.1 voit ladata ilmaiseksi täältä. Ohjelmistopakettiin kuuluu myös muita toimisto-ohjelmia. |
|