|
Selko-e
|
Verkon vaarat ja Internetin ihmeet |
|
|
Yhteystiedot Toiminta Kurssit ja koulutus Oppaat ja ohjeet Linkit Keskustelu Selko-e-projekti Pinninkatu 51 33100 TAMPERE selko-e@selko-e.fi Anna palautetta! |
Verkon vaarat ja Internetin ihmeet - Selkeäkieliset koulutuspäivät Internetin mahdollisuuksista ja ongelmista. Aika: 21.-22.11.2009 Paikka: Kuopio Kenelle: Perheille joissa vanhemmilla kehitysvamma tai laaja-alaisia oppimisen vaikeuksia ja joilla on vaikeuksia ymmärtää Internetiin liittyviä asioita Koulutukset ovat maksuttomia Internetin ihmeet Lauantai 21.11.2009, klo 9.00-15.00 Kotisivut Mikä on Internet? Miten minä käytän Internetiä? Mitä ovat Internetin kotisivut? Internet- eli www-osoitteet. Hyödyllisiä Internet-osoitteita. Sähköposti Mitä on sähköposti? Mitä sähköpostilla voi tehdä? Miten saan sähköpostin? Säköpostin salasana Sähköpostiosoitteet. Internet on tietovarasto Miten haen tietoa Internetistä? Hakupalvelut. Hakupalvelun käyttö Onko tieto Internetissä luotettavaa? Keskustelupalstat ja verkkoyhteisöt Mitä ovat keskustelupalstat, blogit, Facebook ja muut 'verkkoyhteisöt'. Verkon vaarat Sunnuntai 22.11.2009, klo 9.00-15.00 Tietokonevirukset Mitä tietokonevirukset ovat? Mitä virukset tekevät? Miten virukset leviävät? Viruksilta suojautuminen Virustorjuntaojelmat. Sähköposti ja virukset. Mitä virustorjuntaohjelma tekee. Virustorjuntaohjelman päivitys. Sähköpostin liitetiedostot ja virukset. Roskaposti Mitä on roskaposti? Miten postin vastaanottamiselta vältytään? Tuntemattomaan viestiin vastaaminen. Vakoiluohjelmat ja omat tiedot Mitä vakoiluohjelmat ovat? Miten vältyn vakoiluohjelmilta. Mikä palomuuri on ja miten se toimii? Omien tietojen antaminen Internetissä. Lisätietoja ja ilmoittautumiset: Sähköpostilla: veijo.nikkanen@kvtl.fi Postilla: Kehitysvammaisten Tukiliitto ry / Selko-e Pinninkatu 51 33100 TAMPERE Puhelimella: 0207 -718 329 |
|