|
Selko-e
|
Verkon vaarat ja Internetin ihmeet |
|
|
Yhteystiedot Toiminta Kurssit ja koulutus Oppaat ja ohjeet Linkit Keskustelu Selko-e-projekti Pinninkatu 51 33100 TAMPERE selko-e@selko-e.fi Anna palautetta! |
Verkon vaarat ja Internetin ihmeet - Selkeäkieliset koulutuspäivät Internetistä. Esite tulostettavaksi PDF - Word Aika: 27. - 28.9.2008 Paikka: Tulppaanitalo, Pinnikatu 51, Tampere Kenelle: Kaikille joilla on vaikeuksia ymmärtää Internetiin liittyviä asioita Koulutukset ovat maksuttomia Voit ilmoittautua vain toiseen koulutuspäivään. Ilmoittautumiset 24.9.2008 mennessä Internetin ihmeet Lauantai 27.9.2008, klo 12.00 - 16.00 Kotisivut Mikä on Internet? Mitä ovat Internetin kotisivut? Internet- eli www-osoitteet. Hyödyllisiä Internet-osoitteita. Sähköposti Mitä on sähköposti? Mitä sähköpostilla voi tehdä? Miten saan sähköpostin? Säköpostin salasana Sähköpostiosoitteet. Kahvi Internet on tietovarasto Miten haen tietoa Internetistä? Hakupalvelut. Hakupalvelun käyttö Onko tieto Internetissä luotettavaa? Keskustelupalstat ja verkkoyhteisöt Mitä ovat keskustelupalstat, blogit, Facebook ja muut 'verkkoyhteisöt'. Verkon vaarat Sunnuntai 28.9.2008, klo 12.00 - 16.00 Tietokonevirukset Mitä tietokonevirukset ovat? Mitä virukset tekevät? Miten virukset leviävät? Viruksilta suojautuminen Virustorjuntaojelmat. Sähköposti ja virukset. Mitä virustorjuntaohjelma tekee. Virustorjuntaohjelman päivitys. Sähköpostin liitetiedostot ja virukset. Kahvi Roskaposti Mitä on roskaposti? Miten postin vastaanottamiselta vältytään? Tuntemattomaan viestiin vastaaminen. Vakoiluohjelmat ja omat tiedot Mitä vakoiluohjelmat ovat? Miten vältyn vakoiluohjelmilta. Mikä palomuuri on ja miten se toimii? Omien tietojen antaminen Internetissä. Lisätietoja ja ilmoittautumiset: Internetissä: Lomakkeella Sähköpostilla: veijo.nikkanen@kvtl.fi Postilla: Kehitysvammaisten Tukiliitto ry Selko-e Veijo Nikkanen Pinninkatu 51 33100 TAMPERE |
|