Selko-e
Verkon vaarat ja Internetin ihmeet

Yhteystiedot

Toiminta

Kurssit ja koulutus

Oppaat ja
ohjeet


Linkit

Keskustelu

Selko-e-projekti
Pinninkatu 51
33100 TAMPERE

selko-e@selko-e.fi
Verkon vaarat ja Internetin ihmeet
- Selkeäkieliset koulutuspäivät Internetistä.

Kuva, Ilmoittaudu Verkon vaaroihin
Esite tulostettavaksi PDF - Word

Aika: 26. - 27.11.2005, klo 12.00 - 16.00
Paikka: Tulppaanitalo, Pinnikatu 51, Tampere
Kenelle: Kaikille joilla on vaikeuksia ymmärtää Internetiin liittyviä asioita

Lauantai 26.11.2005, klo 12.00 - 16.00

Internetin ihmeet:

Kotisivut
Mikä on Internet?
Mitä ovat Internetin kotisivut?
Internet- eli www-osoitteet.

Sähköposti
Mitä on sähköposti?
Mitä sähköpostilla voi tehdä?
Miten saan sähköpostin?
Sähköpostiosoitteet.

Kahvi

Internet on tietovarasto
Miten haen tietoa Internetistä?
Hakupalvelut.
Onko tieto Internetissä luotettavaa?

Hyödyllisiä Internet-osoitteita


Sunnuntai 27.11.2005, klo 12.00 - 16.00

Verkon vaarat:

Tietokonevirukset
Mitä tietokonevirukset ovat?
Mitä virukset tekevät?
Miten virukset leviävät?

Viruksilta suojautuminen
Virukset ja vakoiluohjelmat.
Sähköposti ja virukset.
Liitetiedostojen vastaanottaminen ja lähetys.

Virustorjuntaohjelmat
Mitä virustorjuntaohjelma tekee.
Virustorjuntaohjelman päivitys.

Kahvi

Roskaposti
Mitä on roskaposti?
Miten postin vastaanottamiselta vältytään?
Tuntemattomaan viestiin vastaaminen.

Vakoiluohjelmat ja omat tiedot
Mitä vakoiluohjelmat ovat?
Miten vältyn vakoiluohjelmilta.
Mikä palomuuri on ja miten se toimii?
Omien tietojen antaminen Internetissä.

Koulutus on maksuton
Ilmoittautuminen: 15.11.2005 mennessä

Lisätietoja ja ilmoittautumiset:
Internetissä: Lomakkeella
Sähköpostilla: veijo.nikkanen@kvtl.fi
Puhelimella: Puhelin (050) 4646 006
Postilla: Kehitysvammaisten Tukiliitto ry
Selko-e-projekti
Veijo Nikkanen
Pinninkatu 51
33100 TAMPERE