|
Selko-e
|
Verkon vaarat
|
|
|
Yhteystiedot Toiminta Kurssit ja koulutus Oppaat ja ohjeet Linkit Keskustelu Selko-e-projekti Pinninkatu 51 33100 TAMPERE selko-e@selko-e.fi |
Verkon vaarat - Selkokielinen koulutuspäivä Internetin käyttöön liittyvistä vaaroista 19.10.2004, klo 12.00 - 16.00 Tulppaanitalo, Pinnikatu 51, 33100 TAMPERE Kohderyhmä: Ihmiset joilla on vaikeuksia ymmärtää Internetin käyttöön liittyviä riskitekijöitä. Ohjelma: 12.00 Tervetuloa 12.10 Tietokonevirukset Mitä tietokonevirukset ovat? Mitä virukset tekevät? Miten virukset leviävät? 12.45 Viruksilta suojautuminen Virukset ja vakoiluohjelmat. Sähköposti ja virukset. Liitetiedostojen vastaanottaminen ja lähetys. 13.15 Virustorjuntaohjelmat Mitä virustorjuntaohjelma tekee. Virustorjuntaohjelman päivitys. 14.00 Kahvitauko 14.30 Roskaposti Mitä on roskaposti? Miten postin vastaanottamiselta vältytään? Tuntemattomaan viestiin vastaaminen. 15.15 - 16.00 Vakoiluohjelmat ja omat tiedot Mitä vakoiluohjelmat ovat? Miten vältyn vakoiluohjelmilta. Mikä palomuuri on ja miten se toimii? Omien tietojen antaminen Internetissä. Lisätietoja ja ilmoittautumiset: Kehitysvammaisten Tukiliitto ry Selko-e-projekti Veijo Nikkanen Pinninkatu 51 33100 TAMPERE Puhelin (050) 4646 006 veijo.nikkanen@kvtl.fi Koulutus on maksuton. |
|