Selko-e
Verkon vaarat

Yhteystiedot

Toiminta

Kurssit ja koulutus

Oppaat ja
ohjeet


Linkit

Keskustelu

Selko-e-projekti
Pinninkatu 51
33100 TAMPERE

selko-e@selko-e.fi
Verkon vaarat
- Selkokielinen koulutuspäivä Internetin käyttöön liittyvistä vaaroista

19.10.2004, klo 12.00 - 16.00
Tulppaanitalo, Pinnikatu 51, 33100 TAMPERE

Kohderyhmä:
Ihmiset joilla on vaikeuksia ymmärtää Internetin käyttöön liittyviä riskitekijöitä.

Ohjelma:
12.00 Tervetuloa

12.10 Tietokonevirukset
Mitä tietokonevirukset ovat?
Mitä virukset tekevät?
Miten virukset leviävät?

12.45 Viruksilta suojautuminen
Virukset ja vakoiluohjelmat.
Sähköposti ja virukset.
Liitetiedostojen vastaanottaminen ja lähetys.

13.15 Virustorjuntaohjelmat
Mitä virustorjuntaohjelma tekee.
Virustorjuntaohjelman päivitys.

14.00 Kahvitauko

14.30 Roskaposti
Mitä on roskaposti?
Miten postin vastaanottamiselta vältytään?
Tuntemattomaan viestiin vastaaminen.

15.15 - 16.00 Vakoiluohjelmat ja omat tiedot
Mitä vakoiluohjelmat ovat?
Miten vältyn vakoiluohjelmilta.
Mikä palomuuri on ja miten se toimii?
Omien tietojen antaminen Internetissä.


Lisätietoja ja ilmoittautumiset:
Kehitysvammaisten Tukiliitto ry
Selko-e-projekti
Veijo Nikkanen
Pinninkatu 51
33100 TAMPERE
Puhelin (050) 4646 006
veijo.nikkanen@kvtl.fi

Koulutus on maksuton.