Selko-e
6. Vieraskirja

Yhteystiedot

Toiminta

Kurssit ja koulutus

Oppaat ja
ohjeet


Linkit

Keskustelu

Selko-e-projekti
Pinninkatu 51
33100 TAMPERE

Lähetä sähköpostia

Anna palautetta!
6. Vieraskirja

Vieraskirja toimii kuten tavallinen paperista tehty vieraskirja. Sivuilla kävijät voivat jättää viestinsä muiden sivuilla vierailijoiden nähtäviksi.

Vieraskirjojen käyttömahdollisuudet ovat rajallisia, mutta vieraskirjojen käyttö on perusteltua mm. seuraavissa tilanteissa.
1. Kaikki sivuilla kävijät eivät halua tai pysty lähettämään sähköpostia. Vieraskirjaan voi jättää viestin tästä huolimatta.
2. Sivuilla kävijät eivät tiedä kenelle viestinsä osoittaisivat. Esimerkiksi kun etsitään sopivia henkilöitä johonkin tehtävään, tutkimukseen tai kyselyyn. Vieraskirjaan voi myös laittaa ilmoituksia esim. tapahtumissa kadonneista vaatteista tai välineistä, ilman että sivujen ylläpito joutuu puuttumaan asiaan.
3. Sivuja ei päivitetä aktiivisesti tai niitä päivitetään harvoin. Ajankohtaiset asiat voi silloin laittaa vieraskirjaan.

Vieraskirjoja ylläpidettäessä täytyy muistaa ylläpito. Ylläpidon pitää poistaa asiattomat tai virheelliset viestit. Vieraskirjan ylläpitäjä voi olla myös joku muu kuin varsinaisten sivujen ylläpitäjä.

Ilmainen vieraskirja:
www.freebok.net
Freebok ei ole ainoa, eikä ehkä paras vaihtoehtokaan, mutta palvelu on toiminut jo vuosia, ja on yksi harvoja suomenkielisiä ilmaisia vieraskirja-palveluita Internetissä.

Esimerkki vieraskirja
Esimerkkisivujen vieraskirja on toteutettu Freebokin palveluun. Esimerkki vieraskirjasta